Kyrkogårdar.(kan vara känslig text)



Vi var där igår. Jag, barnen och tidningen(journalisten och fotografen). 
Magnus har inte kommit tillbaka dit än så det kändes inte så farligt.

Jag har aldrig gillat kyrkogårdar, jag har alltid tyckt att det känns olustigt och lite otäckt att gå där. Förvånadsvärt nog så kände jag endast lugn där igår. Samma lugn som jag hade efter begravningen, när jag fick se Magnus en sista gång. Nu har jag bara sett två människor efter de har dött, men Magnus hade ett lugnt ansiktsutryck. Han såg trots allt nöjd ut, som att han ville visa oss att han inte led, att han inte ville att vi skulle vara ledsna. Självklart är vi ledsna, men jag tror att hans ansikte ville berätta att han var okej med det som har hänt, att vi skall gå vidare och minnas honom för den han var. Detta ger mig en viss tröst, att veta att han inte såg förskräckt ut. Att han inte led eller var panikslagen inför sin död.

Jag har full förståelse om att ni tycker att jag är morbil nu. Hade jag inte upplevt detta själv hade jag inte heller förstått. Det låter nog dock konstigare än vad det är.

Idag skall vi smycka gravljus, så vi kan tända "gladare" ljus för honom. Det skulle göra honom glad. Nett kom med idén då hon hatar vanliga gravljus.

Kram

Kommentarer
Postat av: JOSEFINE

jag blir så himla rörd av din blogg. hur stark du är. skickar en tanke till dig :)

2009-05-01 @ 16:27:50
URL: http://jsvalin.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

kändes inte som kommentaren gick fram.. om den gjorde det så får du två.. hehe.



Blir rörd av din blogg. Beundrar hur stark du är. En tanke från mig till dig :)

2009-05-01 @ 16:30:59
URL: http://jsvalin.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det blir säkert fina gravljus då.

(Jag har svarat dig under din kommentar på min blogg.)

2009-05-02 @ 05:42:24
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr
Postat av: Melinda

Hej :)

Jag har läst din blogg i några veckor nu men vet fortfarande inte vad som hände med din man, har du skrivit det i något inlägg? Läser och läser men sen vet jag ju inte vad som hänt. Inte för att det är roligt att veta men om du har skrivit det i något inlägg så skriv gärna det till mej :)

2009-05-02 @ 14:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0