Hilma rider, Emma vågade knappt.


Busfian som vågar allt.


Hilma har inga problem att sitta kvar.


Emma vågade sig upp en kort stund:)


Min rädsla för mörker och ensamhet har försvunnit.

Tänkte på det igår, om Magnus åkte till sina föräldrar med eller utan barnen och stannade där tills dagen därpå var jag livrädd. Trots hunden Lotta fejkade jag bla in ett dobermann-kort på bloggen för att jag skulle se bevakad ut. Jag kunde knappt sova och varje ljud fick mig att hoppa till.
Jag stängde och låste allt, dubbelt om det gick. Gömde mig nästan för att kunna slappna av.
Tillhör detta den sk. överlevnadsinstinkten att rädslan försvinner?
Hur fasiken har jag klarat mig helt ensam i sju veckor utan att få panik inför varje ljud?
Jag kan knappt fatta det själv, men jag har sagt det innan och säger det igen. Vi är så mycket starkare än vad vi tror och först när något händer ser vi denna styrkan.

Nu är det snart dags för Malena i melodifestivalen, håll tummarna:)

Kommentarer
Postat av: Fia

Blir så berörd, har i flera dagar kollat in din blogg. Gör så ont att läsa men kan inte låta bli..så stark du måste vara...kommer forsätta läsa din blogg för att se hur det går för dig och barna. Har inga ord för hur mycket jag känner för er alla tre...du är en helt underbar mamma. Många många varma tankar till er från mig. Kram, Fia.

2009-05-16 @ 20:43:13
Postat av: Marie

Du kanske har blivit starkare psykiskt för att du måste. Det finns säkert någon försvarsmekanism i hjärnan... eller nått =)

klart att jag ska titta på Malena, hon kommer ju från Sandviken. Men karln min, han ska sitta vid datorn och kolla på hockey eller nått =)kram

2009-05-16 @ 20:48:19
URL: http://www.metrobloggen.se/litentant
Postat av: Bettan

Hej vännen.

Jag har mer än en gång tänkt på några ord när jag läser din blogg och det är, Gud ger oss inte större bördor än vi kan klara av. Jag är inte religiös eller vill inte du ska ta illa vid dig men dom orden slår mig som en knytnäve i solarplexus och ikväll när du skriver om din mörkerrädsla, ditt dobbermankort och dina funderingar på hur du klarar av ensamheten undrar jag om det är så.

Nu fortsätter jag med melodifestivalen och fortsätter att fundera lite.

Stor varm kram till dig och din dobberman ;-D

2009-05-16 @ 22:00:12
Postat av: nathalie

Så fina bilder på dina barn.. hästar är alltid kul min dotter e inte ens 1 år och vi satte henne på en snäll och lugn häst och hon va lite små rädd men det gick bra.. dina barn ser ut att må bra iallafall... du klarar detta.. kram nathalie

2009-05-17 @ 00:26:48
URL: http://nelliesluna.blogg.se/
Postat av: Micke

Hejsan.

Grymt imponerad av ditt sätt att bearbeta sorgen och hantera vardagen som ju ändå finns där.

Att skriva av sig är ju ett utmärkt sätt!

Jag förlorade själv kvinnan jag älskade i Tsunamin och ett år senare dog min mamma. 2 begravningar på 10 månader med 2 av de viktigaste kvinnorna i mitt liv. Det var tufft.

Men jag har tagit med mig mina erfarenheter och blivit starkare. Anna och mamma lever kvar inom mig och jag går vidare i livet.

Jag har funnit lyckan igen och jag lever för varje dag. "Fyll dagarna med liv, inte livet med dagar."

Jag beundrar dig och kommer att fortsätta följa din blogg. :-)

2009-05-17 @ 16:48:24
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Petronella

Ville bara kika in och säga hej :o) Kramar Petronella

2009-05-17 @ 17:21:33
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Christina

DU är så himla stark! Blir mer och mer imponerad av dig för varje gång jag kollar in här!

2009-05-17 @ 18:26:53
URL: http://christinawidmark.blogg.se/
Postat av: Nina

Modiga tjejer =)

2009-05-19 @ 10:06:28
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: essay writing

This is very unusual article. You should try to read it.

2012-01-27 @ 21:48:46
URL: http://essaywritingservices.org/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0